Christmas is coming

Christmas is coming en dat zullen we geweten hebben: straten vol lichtjes, winkels vol kopende mensen, de Coca-Cola Kerstman, Jezuske wordt overal in zijn bakske vol met stro gelegd en Kerstmarkten poppen uit de grond als nooit tevoren.

CHRISTMAS IS COMING

Gezelligheid troef! Samen rond de tafel met familie en vrienden, samen lekker eten, verhalen vertellen en natuurlijk ook pakjes openmaken!

Evenveel als van pakjes krijgen, hou ik van pakjes geven! Misschien word ik daar wel nog blijer van. In de loop van het jaar hou ik een lijstje bij met al m’n ideetjes en december is dan de grote pakjesmakenmaand. Want meer nog dan van leuke pakjes kopen, hou ik van m’n pakjes te knutselen. #diy

Binnenkort zullen er enkele van verschijnen op miekaatoen, nu kan ik ze natuurlijk nog niet tonen. πŸ˜‰

Hieronder heb ik enkele eenvoudige ideetjes verzameld voor cadeautjes die jij deze kerst kan maken voor degene die je een gepersonaliseerd pakje wilt geven.

  • Maak kaarsjes in een thema of patroon waar de pakjes ontvanger van houdt. Zoals hier de optiekkaarsjes. Je kan ook kerstkaarsjes, bloemetjeskaarsje, bolletjeskaarsjes, landkaartkaarsjes… maken. De mogelijkheden zijn oneindig.
  • Maak een kerstkader zoals in dit filmpje van Sienderella. (Leuke blog trouwens!)
  • Bak koekjes! Altijd leuk. Om te maken en te geven. (En te eten.)
  • Schrijf bonnen uit! Voor eens naar de film te gaan, een gezellig etentje (jij kookt), een leuk tripje met de trein, een verrassing die volgt door het jaar –surprise-, een picknick, voor een dikke knuffel of dikke knuffels het hele jaar door, een ontbijt op bed… Ja, ook hier zijn de mogelijkheden oneindig. ∞
  • Koop een leuke plant en maak er een gepersonaliseerde bloempot voor. Zoals hier, hier, hier of hier.
  • Maak kopjes met marmerprint. Ik zie ze overal op het internet verschijnen en vind ze zo mooi! Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar het staat zeker op mijn lijstje voor 2016. Hier vind je een voorbeeld (en stapjes uitleg).
  • Haak een kerstmuts zoals op de foto hierboven. Patronen en links te vinden op Annemarie’s haakblog.
  • Om in de gezellige sfeer te blijven: lampionnetjes! Ja, die zijn ook zelf te fabriceren, zoals hierΒ en hier te zien.
  • Als laatste: niets zo fijn als een geschreven kerstkaartje, zeker als het een zelfgemaakt is! Hier en hier vind je mooie voorbeelden.

Wanneer je je prachtig persoonlijk cadeautje af hebt, is de verpakking nog de laatste finishing touch! Dus steek je laatste sprankel creativiteit in het inpakken en laat je gaan met strikjes en lintjes, stempels en stickers. Inspiratie vind je op mijn pakjes-pinterest-pagina.

Toch niet zo’n knutselmie? Hier volgen enkele leuke webshops.

kerstmisMerry (1)
Kerstsfeer in Brussel πŸ™‚

Geniet van de gezellige kerstperiode!
& Merry Christmas voor iedereen!

Geef een reactie

