Pineapple bag

Naar een leuk zakje om boodschappen te doen op zoek? Maak dan een ananaszak! Of een appelzakje, brillenzakje, berenzakje, snorrenzakjes… De mogelijkheden zijn oneindig. πŸ™‚

Ananaszakje

Stap 1: Wat je allemaal nodig hebt.

Allereerst een katoenen zakje waar nog niets opstaat. Dit kan je vinden in de meeste knutselwinkels, de HEMA, de Banier… Verder textielverf, een schaar, breekmesje en pen. Voor de stempel een blokje hout, foam/knutselrubber, een sponsje en lijm.
Allereerst een katoenen zakje waar nog niets opstaat. Dit kan je vinden in de meeste knutselwinkels, in de knutselafdeling van de HEMA, de Banier…
Verder een schaar, breekmesje, pen, lijm, sponsje en textielverf. Voor de stempel: een blokje hout & foam/knutselrubber.

Stap 2: Zelf stempels maken.

stap 2
Op de foto’s zie je hoe ik aan de slag ben gegaan voor de stempel. Voor verdere uitleg verwijs ik graag door naar Madame Creatief, een leuke site van de uitgeverij Lannoo met allerlei DIY, mooie boeken, gratis patronen… Hier vind je de deskundige uitleg voor het maken van de stempel en hoe hem te gebruiken.

Stap 3: Stempelen stempelen stempelen.

stempelen
Om altijd mooi evenveel plaats te hebben tussen mijn ananasjes maakte ik enkele kentekens op een liniaal. Zo kon ik gemakkelijk om het streepje een ananasje stempelen.
stempelen
Zo stempel je je zakje vol!

Stap 4: Ook een grote ananas.

Op de achterkant maakte ik nog een grote ananas. Deze heb ik met de hand geverfd. Vergeet bij het gebruik van textielverf zeker niet de instructies op het potje goed te volgen.
Op de achterkant maakte ik nog een grote ananas. Deze heb ik met de hand geverfd. Vergeet bij het gebruik van textielverf zeker niet de instructies op het potje goed te volgen.

Zo, tasje klaar!

ananaszakje
PS: Heb je intresse in een ananaszakje? Stuur me dan gerust een mailtje op kaat@miekaatoen.be.
Boodschappen doen in ananas style.
Boodschappen doen in ananas style.
6 gedachtes over “Pineapple bag

Geef een reactie

