Kaarsjes ingeblikt

Kaarsjes in blikjes voor zomerse avonden nog gezelliger te maken.

DSC_0013

Stap 1: Blikjes.

Zoek wat blikjes bijeen in verschillende maten en vormen. Als je nog een oude plateau kan vinden, is dat zeker ook mooi voor er onder te zetten.
Zoek wat blikjes bijeen in verschillende maten en vormen. Als je nog een oude plateau kan vinden, is dat zeker ook mooi voor eronder te zetten.

Stap 2: Aan de slag.

Voorzie alle blikjes van een laagje verf of twee laagjes indien het na het eerste niet helemaal gedekt zou zijn. Hier gebruik ik parelmoer witte lakverf, maar eender welke kleurtje kan!
Voorzie alle blikjes van een laagje verf of twee laagjes indien het na het eerste niet helemaal gedekt zou zijn. Hier gebruik ik parelmoer witte lakverf, maar eender welk kleurtje kan!
Zo, alles mooi wit!
Zo, alles mooi wit!

Stap 3: Gold.

Dan heb ik met goud vlakjes op de potjes geverfd. In driehoekjes en streepjes, dik, dun, horizontaal en verticaal. Alles kan, alles mag. Om rechte lijnen bekomen heb ik de vlakjes afgeplakt met plakband en wat papier.
Dan heb ik met goud vlakjes op de potjes geverfd. In driehoekjes en streepjes, dik, dun, horizontaal en verticaal. Alles kan, alles mag.
Om rechte lijnen bekomen heb ik de vlakjes afgeplakt met plakband en wat papier.
De gouden vlakjes konden twee laagjes gebruiken.
De gouden vlakjes konden twee laagjes gebruiken.
Ook de plateau gaf ik een streepje goud.
Ook de plateau gaf ik een streepje goud.

DSC_0014

Stap 4: Gaatjes vol licht.

Met een priem kan je gaatjes steken op de lijnen gevormd door de twee kleuren zodat het licht van de kaarsjes er mooi door kan komen.
Met een priem kan je gaatjes steken op de lijnen gevormd door de twee kleuren zodat het licht van de kaarsjes er mooi door kan komen.

stap 4

Versiering
Omdat ik het wel leuk vond, schilderde ik wat okkernoten wit en goud en legde er voor de sier een paar tussen de kaarsjes op de plateau.
Omdat ik het wel leuk vond, schilderde ik wat okkernoten wit en goud en legde er voor de sier een paar tussen de kaarsjes op de plateau.

Voor en na

Voor en na

Zo, wanneer alle blikjes geverfd en doorprikt zijn, ben je klaar.
Zo, wanneer alle blikjes geverfd en doorprikt zijn, ben je klaar.

IMG_6299

Kaarsjes erin en veel gezelligheid gewenst!

DSC_0007

Geef een reactie

