Pakjes op naam

Dit jaar maakte ik kerstpakjes op naam. Ik had veel plezier aan het maken en nog meer plezier aan het geven. Ook de personen voor wie ik het maakte, waren tevreden.
Iedereen blij!

IMG_2555

Kopjes op naam.
Mira.

Ideaal voor een stevige kop koffie om wakker te worden of een theetje om te ontspannen.

Kopjes Mira

Wat heb je nodig?

Enkele porseleinen kopjes en een stift geschikt voor op porselein.

IMG_1953
Voor het gebruik van zo’n stift, volg je best de aanwijzigingen die op de stift zelf staan. Bij deze stift wast dat: na het tekenen op de kopjes de inkt 24 uur laten drogen en dan 35 minuten bakken in de oven op 150Β°.

Stap voor stap.

Ik heb op elke kop 1 letter gezet, maar je kan natuurlijk ook de ganse naam op 1 grote kop zetten.

I van mira
Zo kwam de I van Mira tot stand. (Net een Belgisch frietje πŸ˜‰ )


Lunchzakje op naam.
Tim.

Net gepast voor lunch mee te nemen naar het werk of school. Een broodje, een appel en een drankje.

Tim

Wat heb je nodig?

Wat restjes stof, ik heb hier allemaal stukjes jeans gebruikt.
Textielverf voor de letters en een naaimachine om alles in elkaar te zetten.
Dit cadeau was een iets ambitieuzer plan, ik overloop hieronder kort hoe ik het heb aangepakt.

Stap voor stap.

Eerst heb ik evenveel rechthoekige lapjes geknipt als letters. Voor de voorkant zijn er dat 3 lapjes voor de 3 letters van TIM. Op de achterkant de 5 letters van LUNCH, dus 5 kleinere lapjes. Zo zijn voor- en achterkant even groot. Met een dun stiftje tekende ik de contouren van de letters er al op.
Eerst heb ik evenveel rechthoekige lapjes geknipt als letters. Voor de voorkant zijn er dat 3 lapjes voor de 3 letters van TIM. Op de achterkant de 5 letters van LUNCH, dus 5 kleinere lapjes. Zo zijn voor- en achterkant even groot. Met een dun stiftje tekende ik de contouren van de letters er al op.
Dan elke letter inkleuren met textielverf.
Dan elke letter inkleuren met textielverf. Ook hier lees je de gebruiksaanwijzigingen best op het potje verf zelf.
Wanneer alle letters geverfd en gedroogd zijn, kan je de stukjes stof aan elkaar stikken.
Wanneer alle letters geverfd en gedroogd zijn, kan je de stukjes stof aan elkaar stikken.
Voor de binnenkant van de tas knip je een even groot stuk als de letters samen vormen. Deze 2 lapjes stik je alvast aan elkaar.
Voor de binnenkant van de tas knip je een even groot stuk als de letters samen vormen. Deze 2 lapjes stik je alvast aan elkaar.
Dan kan je voor- en achterkant tegen elkaar stikken. Je kan ze rechtstreeks tegen elkaar zetten. Ik heb er hier voor gekozen er een zij- en onderkant tussen te maken, zo heeft het zakje meer volume.
Dan kan je voor- en achterkant tegen elkaar stikken. Je kan ze rechtstreeks tegen elkaar zetten. Ik heb er hier voor gekozen er een zij- en onderkant tussen te maken, zo heeft het zakje meer volume.
Als laatste maak je 2 linten die kunnen dienen als handvaten. Ik heb deze langs de binnenkant bevestigd aan de tas.
Als laatste maak je 2 linten die kunnen dienen als handvaten. Ik heb deze langs de binnenkant bevestigd aan de tas.

Dan is de lunchzak klaar om lekkere boterhammekes te dragen.


Vlaggetjes op naam.

Lore.

Vrolijk en uniek, vlagjes, altijd leuk.

IMG_2160

Wat heb je nodig?

1 groot stuk stof waar je de vlagjes uit kan knippen, een kleiner stukje stof voor de letters en een mooi lint om de vlagjes aan elkaar te maken.

IMG_2064

Stap voor stap.

Eerst vlagjes en letters knippen.
De letters heb ik vast gestikt met een dichte zigzagsteek met het naaimachine.
En als laatste stik je elk vlagje vast op het lint.

IMG_2127Lore vlagjes

Zo zijn alle pakjes klaar!

IMG_2584

Alles nog mooi inpakken en de mensen blij maken met je gepersonaliseerd pakje!

Β Fijne Kerst! πŸ™‚

Geef een reactie

